The National  Memo Logo

Smart. Sharp. Funny. Fearless.

Monday, December 09, 2019 {{ new Date().getDay() }}

Tag: far right

Oath Keepers Chief: We’ll ’Scare The Shit’ Out Of Congress And Block Biden On January 6

The U.S. Department of Justice (DOJ) is working to detain Oath Keepers founder Stewart Rhodes following the release of text messages he allegedly sent that detailed his intentions for January 6.

As Rhodes prepares for trial in connection with the sedition conspiracy case alleging that he and members of the far-right extremist organization conspired to halt the certification of President Joe Biden's victory. On Thursday, January 20, lawyers for the federal government released a memo in district court with details about the evidence in the case and Rhodes alleged involvement.“The weight of the evidence of Rhodes’s dangerousness is immense,” the lawyers said in their memo. Text messages Rhodes sent are at the center of the investigation.

According to Rolling Stone, Rhodes “'spearheaded' the conspiracy to block the peaceful transfer of power." The government also wrote that Rhodes needs to be detained to 'protect the community, ensure his return to court, and safeguard the integrity of evidence and the proceedings.'”

"The filing offers choice new details, including a text Rhodes allegedly sent a co-conspirator on Christmas Day 2020, discussing their plan to intimidate Congress on Trump’s behalf during the proceedings on Jan. 6: 'The only chance we/he has is if we scare the shit out of them,” Rhodes wrote, “and convince them it will be torches and pitchforks time if they don’t do the right thing.'”

Lawyers also highlighted messages that detailed Rhodes' promotion of violence. “From November 2020 through January 2021,” it states, “Rhodes regularly used the terms ‘civil war’ and ‘revolution’ to describe the necessary path forward.”

The latest report follows the Justice Department's press release on January 13 detailing the charges being brought against the Oath Keepers. According to court documents, Rhodes, a resident of Grandbury, Texas, and Edward Vallejo, of Phoenix, Ariz., are facing charges in connection with the events leading up to the Capitol insurrection.

In addition to Rhodes and Vallejo, the nine other members of the far-right group include: "Thomas Caldwell, 67, of Berryville, Virginia; Joseph Hackett, 51, of Sarasota, Florida; Kenneth Harrelson, 41, of Titusville, Florida; Joshua James, 34, of Arab, Alabama; Kelly Meggs, 52, of Dunnellon, Florida; Roberto Minuta, 37, of Prosper, Texas ; David Moerschel, 44, of Punta Gorda, Florida; Brian Ulrich, 44, of Guyton, Georgia, and Jessica Watkins, 39, of Woodstock, Ohio. In addition to the earlier charges filed against them, they now face additional counts for seditious conspiracy and other offenses."

Reprinted with permission from Alternet

Fox News' Lara Logan Gets Dropped By Agent After Disgusting Attack On Dr. Fauci

Former CBS war correspondent Lara Logan continues her descent into MAGAness. Recently, Logan has been creating a “documentary” series for Fox News’ streaming service Fox Nation, called “Lara Logan Has No Agenda.” She has also been appearing on Fox News over the past couple of months, promoting the show’s agenda (while lacking any sense of the inherent irony) to make sure that everyone knows Lara Logan can stick her foot in her mouth at will.

On Tuesday, Mediaite reported that Logan was dropped by the entertainment agency UTA. In fact, UTA seems to have released Logan “several weeks ago,” according to their chief communications officer Seth Oster. This has led most internet sleuths to speculate that Lara Logan’s assertion On Fox News back in November 2021—that Dr. Anthony Fauci “represents Joseph Mengele,” the infamous Nazi torturer—may mark the starting date for the end of UTA’s relationship with the former journalist.

Of course, maybe UTA stuck with Logan for the 48 hours following this abhorrent comparison, where she first blocked the Auschwitz Museum, tweeted out a conspiracy theory that HIV didn’t cause AIDS, and reiterated that people around the world believe Dr. Fauci is comparable to “Dr. Josef Mengele, the Nazi doctor who did experiments on Jews during the Second World War and in the concentration camps.”

The ‘HIV does not lead to AIDS’ conspiracy theory is one that began a long time ago and, like similar anti-vaxxer misinformation, concludes that the drugs that were first used to treat HIV in patients is really what killed everybody who had HIV.

Which was accompanied by this:

Why are we only hearing about this now? Probably because UTA, having weathered Logan’s bad-faith “reporting” for at least a year already, didn’t want anyone to know they ever had a working relationship with her.

Logan’s fall from grace began after CBS’s 60 Minutes first suspended her and subsequently parted ways with the reporter over a false investigative story concerning the failures of the U.S. government regarding the incident in Benghazi. Having been proven to actually be one of those reporters promoting “fake news,” the ultra-right wing of the country has now welcomed Logan into their arms as a “no-agenda” journo, telling it like it is.

As Variety points out, Logan did an interview in 2019 where she claimed the world news media was mostly liberal, while also preemptively saying, “This interview is professional suicide for me.” Of course it wasn’t, and in less than a year, Logan was on Fox News telling the frightened audiences about how China, Iran, and maybe even Russia were funding the antifa protesters that were coming for white people’s suburban homes.

Sadly, saying Dr. Fauci is the same as Nazi Josef Mengele, filing false investigative reports, and promoting easily debunked and well-documented lies will not end her career as a pretend legitimate right-wing “news” source. Fox News has yet to respond to news outlets’ queries over the matter, and no disciplinary action has been taken to date.

Republished with permission from Daily Kos

Watch Laura Ingraham Rejoice In Gen. Mark Milley Getting Covid (VIDEO)

We're nearly three years into one of the worst pandemics to hit the country--and the world--in the last hundred years. Even though vaccines and booster shots are readily available, we're still forced to endure a never-ending flood of ignorance and sickening misinformation from far-right psychopaths. Among those far-right psychopaths is Laura Ingraham of Fox News. Much like her equally awful co-worker Tucker Carlson, Ingraham has devoted airtime to constantly spreading lies and misinformation about the vaccine, which is pretty odd when considering that her chief demographic is the vulnerable elderly population.

Chairman of the Joint Chiefs of Staff Gen. Mark Milley tested positive for COVID-19 on Sunday, and CNN reports that Gen. David Berger, commandant of the Marine Corps, also tested positive. While most sane and decent human beings would want to wish the American generals well, Ingraham chose to delight in Milley getting Covid.

Here was Ingraham as she shared the news with her viewers last night during a recurring segment, "Positively Boosted." Yes, she actually has a segment called "Positively Boosted."

INGRAHAM: All right, the triple-vaxxed Joint Chief[s] chairman Mark Milley – our favorite, Mark Milley! – tested positive for Covid yesterday. And who else? General David Berger, the Marine Corps commandant, also positively boosted.

Worse yet, she still seems to blatantly disregard the fact that vaccines offer people far greater protection against the virus, which allows them to avoid hospitalization or death. Ingraham isn’t a fan of Milley, however. In fact, she considers him a "woke Marxist,” but her "Positively Boosted" segment isn’t just about cheering the misfortune of incredibly moderate conservatives like Milley. Sadly, it's a huge part of an ongoing right-wing disinformation campaign against the efficacy of vaccines. Milley and Berger are both working from home, and Milley has reported only “minor symptoms.” Marine Col. Kelly Frushour said Berger’s duties should remain “unaffected.”

But leave it to one of the biggest hacks and Trump humpers to behave callously while serving nothing but disinformation to millions.

Watch the segment below:

NBC Reporter Says 'Chances Are Higher' Gaetz Will Be Indicted--Here's Why (VIDEO)

Congressman Matt Gaetz (R-FL) has positioned himself to be Donald Trump's favorite toadie in his bizarre quest to pretend he's one of the defeated president's sons. He's usually the first Republican to parrot all of Trump's most outrageous lies and conspiracies.

But with all his legal drama, Gaetz might as well be related to Trump.

Indeed, the far-right, conspiracy-spouting Congressman's legal woes got worse this week when his ex- girlfriend testified to authorities. That disclosure left NBC reporter Marc Caputo believing that Gaetz will ultimately be indicted.

When this broke, the ex-girlfriend was talking to another woman who was talking to prosecutors that felt the woman may have recorded the call and may have patched in Matt Gaetz at the time and prosecutors suspect he tried to elicit or entice or suborn obstruction of justice and his ex-girlfriend may have participated in that. That was the basis of her getting an immunity deal; ‘don’t charge me for this and I’ll tell you the things you want to know," said Caputo.

He went even further:

“Exactly what she told them is key but what’s important to note here is that she’s an important bridge that unlocks the case or unstalls it. It was stuck in neutral. Now the case is clearly going forward. I can’t promise he’s going to be indicted but the chances are higher."

Watch the entire interview below:

DirecTV Blackout May Ruin Far-Right One America News Channel

By John Shiffman

WASHINGTON (Reuters) - The largest satellite provider in the United States said late Friday it will drop One America News, a move that could financially cripple the right-wing TV network known for fueling conspiracy theories about the 2020 election.

The announcement by DirecTV, which is 70 percent owned by AT&T, comes three months after a Reuters investigation revealed that OAN’s founder testified that AT&T inspired him to create the network. Court testimony also showed that OAN receives nearly all of its revenue from DirecTV.

The Reuters report drew calls from some liberal groups for AT&T and DirecTV to drop OAN, a favorite of former President Donald Trump, because the network has become a key source of false claims about the election and COVID vaccinations.

On Thursday, President Joe Biden said COVID conspiracy theories are putting lives at risk. “I make a special appeal to social media companies and media outlets: Please deal with the misinformation and disinformation that’s on your shows,” Biden said. “It has to stop.”

OAN is owned by San Diego-based Herring Networks, a family of conservative tech entrepreneurs. CEO Robert Herring Sr did not respond to requests for comment by email and phone. In an interview with Reuters last year, he said his network provided an important voice. “If I think I’m right, I just go for it,” he said.

DirecTV, with approximately 15 million subscribers, is by far OAN’s largest carrier. According to testimony by OAN’s accountant reviewed by Reuters, DirecTV provided 90 percent of the conservative network’s revenue.

“We informed Herring Networks that, following a routine internal review, we do not plan to enter into a new contract when our current agreement expires,” DirecTV said in a statement.

The OAN-DirecTV contract is set to expire in the next several months. DirecTV began airing OAN in April 2017, a deal that began shortly after OAN and AT&T settled a lawsuit over alleged oral promises during negotiations.

On Twitter, some conservatives expressed outrage that DirecTV and AT&T planned to drop OAN. “Corporate Media is crushing what little dissent remains,” tweeted former Fox News host Lou Dobbs.

The pro-Trump right, however, has powerful outlets on television and online, including Fox News, the conservative cable news outlet founded by Rupert Murdoch.

Liberals cheered the news. NAACP President Derrick Johnson called it “a victory for us and the future of democracy.” In a statement, Johnson added: “At a time when we are seeing our rights infringed upon, OAN only seeks to create further division. … We must continually choose truth over lies and common sense over hysteria.”

The news also follows a lawsuit filed on December 23 by two Georgia election workers who accused OAN and Trump lawyer Rudy Giuliani of spreading false vote-rigging claims about them in the aftermath of the 2020 presidential election. The claims were debunked by state authorities. OAN has denied it has done anything wrong.

DirecTV did not elaborate on why it planned to drop OAN. Earlier, an AT&T spokesman said the company airs “many news channels that offer viewpoints across the political spectrum.”

The Reuters investigative report in October cited sworn statements in which OAN’s founder and his son testified that the inspiration for the conservative network came from AT&T executives.

“They told us they wanted a conservative network,” the elder Herring said during a 2019 deposition. “They only had one, which was Fox News, and they had seven others on the other [left-wing] side. When they said that, I jumped to it and built one.”

During a 2020 court proceeding, a transcript shows, an OAN lawyer told the court, “If Herring Networks, for instance, was to lose or not be renewed on DirecTV, the company would go out of business tomorrow.”

(Reporting by John Shiffman. Additional reporting by Jason Szep. Editing by Ronnie Greene)

'Deficit Hawk’ Greene Profits From U.S. Debt — And Budget Brinksmanship

During her year in Congress, Rep. Marjorie Taylor Greene of Georgia has tried to paint herself as a hardcore fiscal conservative — angrily slamming President Joe Biden and House Speaker Nancy Pelosi for increasing the United States’ federal deficit even though she never had a problem with former President Donald Trump doing that. But according to the Daily Beast’s Roger Sollenberger, the far-right MAGA Republican has found a way to profit from the government debt she complains about.

“Last September, Rep. Marjorie Taylor Greene (R-GA) called for a shutdown to stop government spending,” Sollenberger explains. “Four days later, she lent the government money. Financial disclosures show that on September 21, the anti-government conspiracy theorist bought between $250,000 and $500,000 in U.S. Treasury bills — low-yield financial instruments that help the government fund the debt and pay expenses such as salaries.”

In May 2021, Greene was among the Republicans who co-sponsored a bill introduced by Rep. Andy Biggs of Arizona: the Recognizing the National Debt as a Threat to National Security Act.

Sollenberger comments, “Greene must not think it’s much of a threat: The T-bill purchase was her largest transaction of the year, and it’s not even close. Greene, who is a multimillionaire, has traded heavily in securities since she joined Congress a year ago, executing 76 purchases and 14 sales. Of those 90 transactions, the second-largest purchase range behind the T-bill buy was between $15,001 and $50,000 — a difference of hundreds of thousands of dollars. Congressional disclosures only give dollar amounts in ranges.”

Liberal economist and New York Times columnist Paul Krugman predicted that when Biden was sworn in as president, Republicans who had no problem with the federal deficit when Trump was president would magically rediscover fiscal conservatism — and sure enough, Republicans are now worried about government debt once again. One of them is unwavering Trump sycophant Greene.

“In her short time in Congress,” Sollenberger observes, “Greene has endorsed multiple government shutdowns over Democratic spending packages…. Last month Greene was back at it, calling to ‘shut it down’ over the $29 trillion national debt she had just supported with her own money.”

Article reprinted with permission from Alternet

Century-Old Newspaper Slams Ron Johnson As 'Delusional Huckster'

A century-old Wisconsin newspaper recently launched an unapologetically honest takedown of Wisconsin Republican Senator Ron Johnson after he announced he'll seek reelection despite promising to serve only two terms. The popular newspaper is begging Republicans to primary him.

"Ron Johnson is a virus that infects the Wisconsin GOP," The Capital Times writes of the "political careerist who has become known nationally as the U.S. Capitol’s primary purveyor of conspiracy theories about the coronavirus pandemic." Johnson, they add, is a "charlatan" and "a delusional huckster who recommends fighting COVID-19 with Listerine." The paper would go to label Johnson as a "political grifter" who "serves as little more than a placeholder for his chief benefactor, defeated former President Donald Trump."

The paper also believes Johnson to not be Republican but rather a Trump Republican (or "Trumplican").

"Ron Johnson is not a Wisconsin Republican. He’s a Trump Republican, and he could care less about what Wisconsin Republicans think, or about the future of their party. That was obvious in the scandal-plagued senator’s decision of where to announce his reelection run: on the opinion pages of the New York City-based Wall Street Journal."

The Capital Times seems to reflect the mindset of the people of Wisconsin who grow increasingly frustrated with the grifting Trumplican. While the senator grips on to loony conspiracies and parroting Trump election lies, several high-profile Democrats are vying for the chance to take him on, including Wisconsin Lieutenant Governor Mandela Barnes

One America News Is Top Cable Choice For Insurrection And ‘Mass Executions’

The January 6, 2021, attack on the U.S. Capitol by supporters of former President Donald Trump was a watershed moment for conservative media. The “peaceful transition of power” that has long been a force in the mythologization of American democracy broke down that day, and rather than owning up to the gravity of a violent attack on that tradition, One America News Network stuck to its familiar playbook of lies and deceit – this time in service of increasing voter suppression.

A survey performed in September 2021 found that 68% of Republicans wrongly believed that the 2020 election was stolen from Trump. Among Republicans who primarily trust far-right outlets like OAN, 97% believed the election was stolen. This correlation is no coincidence, and right-wing media’s continued lies about the 2020 election have provided fuel for nationwide voter suppression efforts by the GOP. In the wake of the Capitol attack, OAN became an important part of the conservative media campaign pushing a whopping 440 bills in state legislatures in 2021 that attempted to restrict voting access.

Voter suppression is nothing new for the conservative movement, but OAN used the aftermath of January 6 to double down on election lies and promote efforts to make voting more difficult for its fellow Americans – while priming its right-wing audience for a potential civil war.

OAN helped drive a frenzy for fraudulent election audits

OAN correspondent Christina Bobb disputed the 2020 election results before a winner was even declared, a moment which was a harbinger for her coverage in 2021. Fueled by a passionate embrace of the Big Lie that the election had been stolen, Bobb essentially became a salesperson for election audits in any state that would entertain the idea.

Bobb provided documents and testimony to get the Arizona audit in motion, and founded a nonprofit to raise money for the audit. Her group Voices & Votes raised $605,000 for the Arizona audit, or about 10% of its cost, undoubtedly in part because of Bobb’s frequent fundraising during her audit coverage on OAN.

The amateurish operation in Arizona appears to be the playbook for other so-called “audits” going forward, even though it confirmed both President Joe Biden’s victory in the state and the oft-asserted fact that there was no significant fraud. But that didn’t stop Bobb or other audit extremists.

Bobb has been concentrating her efforts to spread audits to Pennsylvania, Georgia, Wisconsin, and Michigan, counting on friendly GOP legislatures to indulge in the Big Lie. Some states, like Pennsylvania and Wisconsin, are making moves toward their own audits. In Texas, which Trump won handily, preliminary results of an audit have once again confirmed earlier counts.

Besides its own correspondent, OAN has helped create a second star of the right-wing election fraud movement. MyPillow CEO Mike Lindell was already known before the 2020 election to be a prolific, unhinged Trump supporter, but Lindell’s delusions turned into an erratic fusillade of election lies, and -- unprecedented in television news -- the wealthy pillow CEO acquired vast swaths of OAN airtime in 2021 to zealously push his own false claims and conspiracy theories.

OAN repeatedly aired at least three different Lindell “documentaries” alleging to unravel the conspiratorial web behind the 2020 election. Additionally, OAN ran ads for Lindell’s three-day “cyber symposium” over 150 times in a single week, before devoting more than 30 hours of live coverage to his erratic event. Just before Lindell's symposium began, OAN was sued by Dominion Voting Systems for defamation over spreading other election lies; later the network was hit with another defamation suit from voting technology company Smartmatic.

OAN followed the symposium and defamation suit by letting Lindell take over its evening programming on at least three occasions. In his “The Lindell Report” the businessman aired even more potentially defamatory election lies.

OAN backed voter suppression attempts nationwide

Pursuant to its whole-of-network embrace of the Big Lie, OAN gave friendly coverage to or expressed outright support of several voter suppression efforts in states all over the country.

OAN’s prime-time shows became important stops for Texas state legislators to promote Senate Bill 7, which “includes provisions to limit early voting hours, curtail local voting options and further tighten voting by mail.” On June 1, OAN’s Natalie Harp hosted GOP state Rep. Kyle Biedermann to raise concerns about “a lot of things going on against the laws” in 2020, like “drive-thru voting” and “ballots that were mailed out that shouldn’t have been mailed out.” OAN’s Dan Ball hosted state Sen. Bob Hall, who claimed that SB 7 would guard against what he called “soft fraud” by “election officials taking advantage of rules to bend them as much as they could in their favor.” According to Media Matters’ data, since December 2020, eight Texas state legislators have made at least 23 appearances on OAN prime time, many of them clustered around the SB 7 debate.

The Georgia omnibus election bill was another focal point of OAN programming, particularly since the network is also interested in fomenting an election audit in Georgia. In ostensible news segments, OAN reports called Senate Bill 202 a “voting rights bill” that is “securing integrity for future elections,” and literally laughed at the notion that anyone would take issue with these “common-sense changes.” The Justice Department filed suit against Georgia over a long list of “racially discriminatory” provisions in the law, including “the prohibition on efforts by churches and civic groups to provide food or water to persons waiting in long lines to vote.”

OAN frequently turns to one guest in particular for Georgia political commentary: former state representative and current gubernatorial candidate Vernon Jones. According to Media Matters' data, Jones has made at least 26 appearances on OAN prime time since December 2020 -- often dedicated to promoting his campaign for governor while pushing election lies and audit attempts.

Video fileVideo Player00:0001:35SHARE

CitationFrom the October 5, 2021, edition of OAN's Real America with Dan Ball

OAN primed its audience for more political violence

On June 23, correspondent Pearson Sharp drew widespread condemnation for an OAN segment suggesting mass executions of Democrats for supposedly stealing the election from Trump.

Declaring the 2020 election was actually “overthrown,” Sharp told his audience: “Any American involved in these efforts, from those who ran the voting machines to the very highest government officials, is guilty of treason under U.S. Code. 2381, which carries with it the penalty of death.”

Despite the unmistakable clarity of Sharp’s words, he told Talking Points Memo, “Neither I, nor OAN, are suggesting anyone should be executed,” but added, “That is for the appropriate law enforcement agencies to determine.”

Sharp’s midsummer bloodlust wasn’t much of an aberration for One America News Network. OAN guests have casually gamed out civil war scenarios on-air, and the network has aired reports accusing “retired Democrat generals” of spreading civil war allegations against Republicans, while falsely claiming “evidence indicates that it is actually the left that is at war.”

Though she did not directly suggest violence, Bobb brought in the new year by strongly denouncing the Biden administration as “fascist” and “illegitimate,” in part for having “faked an insurrection on the Capitol” and stealing the 2020 election. For a conservative steeped in Second Amendment mythology about “the tree of liberty” and “the blood of tyrants,” the dots don’t need to be connected.

Wayne Allyn Root, a radio host and far-right conspiracy theorist, appeared on OAN in December and denounced Biden’s “communist dictatorship” for stealing both the 2020 election and Georgia’s two U.S. Senate seats, giving Democrats their current tie-breaking Senate majority “destroying this country.” Root accused Democrats of “looking for a civil war,” which he claimed conservatives like him do not want -- but later in the same rant, Root said that the oppression of conservatives by the Democratic Party “is a lot worse” than the conditions that merited the American Revolution.

“The worst is yet to come,” Root warned.

Video fileVideo Player00:0006:46SHARE

CitationFrom the December 29, 2021, edition of OAN's The Real Story with Natalie Harp

OAN is headed into 2022 with more of the same lies, and little care for any negative consequences

From OAN’s perspective, 2021 was a good year for “election integrity.” OAN’s Bobb fought for and secured an Arizona election audit, and successfully spun the mundane results into enough fuel to keep pushing for more audits. OAN collected viewers and money from airing MyPillow’s Lindell, even if it did help get the network sued for defamation. Several of the voter suppression initiatives OAN supported became law. OAN’s suggestions of political violence have retained a veneer of plausible deniability while priming the audience with fury and fear to keep pushing for more voter suppression.

Reckless, false commentary about stolen elections and calls for punishing enemies are how we got Trump supporters invading the Capitol, menacing members of Congress, and chanting to execute Trump’s vice president one year ago. But it’s all just good business for OAN.

Reprinted with permission from Media Matters